جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گزارش برگزاری رویداد شهر هوشمند شرکت همیارنت

استارتاپ‌ویکند شهر هوشمند با هدف برون رفت از مشکلات و چالش های مدیریت شهری و بهبود کیفیت زندگی در شهرها، ایجاد فرصت مناسب جهت تعامل بیشتر با نخبگان حوزه هوشمندسازی مردادماه 1401 به همت شرکت همیارنت در کارخانه نوآوری شیراز برگزار گردید

اولین رویداد استارتاپ‌ویکند شرکت همیارنت با محوریت شهر هوشمند در مردادماه ۱۴۰۱ برگزار شد.

این رویداد در راستای حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان در حوزه فناوری اطلاعات در روزهای ۲۶ الی ۲۸ مردادماه در کارخانه نوآوری شیراز انجام گردید.

 همچنین پیش‌رویداد این استارتاپ‌ویکند در روز های ۱۹ الی ۲۱ مردادماه متشکل از ۷ کارگاه با عناوین:

خدمات شهروندی دیجیتال، مدیریت هوشمند شهر، اقتصاد دیجیتال شهری، حمل و نقل – زندگی و محیط هوشمند، مدیریت هوشمند انرژی مصرفی در شهر، تسهیلگری خدمات شهری ویژه افراد دارای معلولیت برای آشنایی بیشتر شرکت‌کنندگان با حضور اساتید برجسته آقایان دکتر محمد فرجود، دکتر پارسا حیدری، مهندس امین قریبی، رحمان دلاوری از تهران و مهندس احمد هوشیار، دکتر سجاد اکبرپور، دکتر امین اروجی از شیراز به‌ صورت مجازی و رایگان برای عموم برگزار و فیلم های ضبط شده کارگاه ها روی سایت event.hamyar.net  بارگذاری شد.

 این استارتاپ‌ویکند با هدف برون رفت از مشکلات و چالش های مدیریت شهری و بهبود کیفیت زندگی در شهرها، ایجاد فرصت مناسب جهت تعامل بیشتر با نخبگان حوزه هوشمندسازی با محورهای:

  • حمل‌ونقل هوشمند و نوین
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی تأسیسات شهری
  • مدیریت هوشمند فضای‌سبز
  • خدمات شهروندی دیجیتال
  • تسهیلگری خدمات شهری ویژه افراد دارای معلولیت
  • اقتصاد دیجیتال شهری
  • زندگی و محیط هوشمند
  • مدیریت شهری شیشه‌ای و هوشمند

 با حمایت و مشارکت نهادهای اجرایی همچون شهرداری شیراز، شورای اسلامی شهر شیراز، کارخانه نوآوری شیراز، دانشگاه شیراز، دانشگاه صنعتی شیراز و شتاب‌دهنده فینیکس برگزار شد.

 در این رویداد ۷۰ نفر جهت ارائه توانمندی های خود ثبت‌نام نموده و با ارائه ایده‌های نوآورانه در مرحله پیش داوری از میان ۳۰ ایده، تعداد ۱۵ ایده جهت شرکت در رقابت اصلی انتخاب و در نهایت با نظر هیات داوران به تیم اول 70 میلیون ریال، تیم دوم 50 میلیون ریال، تیم سوم 30 میلیون ریال به همراه اختصاص اعتبار پژوهشی (گرنت) 500 میلیون ریالی از مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز بدون طی فرآیند داوری اهداء و گواهی معتبری از مرکز نوآوری و فناوری دانشگاه صنعتی شیراز به کلیه شرکت کنندگان اعطا گردید.

تیم اول منتخب با ایده ربات حافظ؛ یک ربات انسان نما مبتنی بر هوش مصنوعی هست که می‌تواند با انسان ها بر اساس جنسیت و سن و سایر ویژگی ها تعامل کند.

تیم دوم منتخب با ایده اپکس ؛ استفاده از اینترنت اشیاء در حوزه های مختلف از جمله حوزه هایی مورد تمرکز در این ایده بحث بحران آب می باشد.

تیم سوم منتخب با ایده قاصدک؛ زنجیره پسماند کاغذ

و تیم های شایسته تقدیر با ایده های پارک حیوانات، کالسکه هوشمند، مای پارک

و تیم هوشمندک با ایده ارسال خودکار حساب و فاکتور هم برای خریدار و هم فروشنده موفق به کسب کارت طلایی همیارنت شدند.

اخبار رویدادهای همیارنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×