جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

رویداد شهرداری ها و درآمد زایی پایدار برگزار شد.

برگزاری چنین رویداد هایی الگویی است که می توان در سراسر استان پیاده کرد و این رویدادها به گروه‌های ایده‌پرداز و نوآور فرصت می‌دهد تا ایده‌های خود را در فضای شهری اجرا کنند.

رویداد استارتاپی مرکز آموزش علمی کاربردی سازمان همیاری شهرداری های استان فارس با عنوان شهرداری ها و درآمد زایی پایدار برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی : مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های استان فارس گفت : برگزاری این رویداد با هدف هم افزایی موثر و هدفمند جامعه علمی، دانشگاهی ، پرورش و انتقال تجارب موفق اساتید و ایده پردازان انجام شد.
سید علی سید نصیری با توجه به اینکه استعداد و پتانسیل مطلوبی در تمام مقاطع ونخبگان وجود دارد،افزود:رویداد استارتاپی شهرداری ها و درآمد زایی پایدار ایده‌هایی در راستای کاهش هزینه وکمک به شهرداری هاست و به این ترتیب این فضاها به افراد باانگیزه و نوآور واگذار و بهره‌برداری درستی صورت می‌گیرد.
وی عنوان کرد : با وجود اقداماتی که در حوزه های مختلف شهرداری ها انجام شده با مشکلاتی هنوز مواجه هستیم ودر این دوره قرار است ایده های برتر مطرح شوند تا بتوانند کمکی برای حل و بهبود مشکلات شهرداری ها باشند.
سید نصیری با بیان اینکه خط اول بودجه درآمد پایدار است ، اضافه کرد: درآمد پایدار باید تداوم پذیر ،مطلوب و انعطاف پذیر باشد.
وی همچنین اظهار کرد :مدیریت شهری اگر درآمدپایدار داشته باشد ،نگاهش بلند مدت و کلان می شود و مدیریت صحیحی اعمال خواهد شد.
سید نصیری در ادامه سخنان خود با مطرح کردن این سوال که چکار کنیم درآمد پایدار شهری داشته باشیم ، افزود: باید نگاه های سنتی را از شهرداری ها و شورا ها تغییر دهیم ، ساختاری منسجم و نظام مند ایجاد کنیم ، مشارکت بخش خصوصی را کارشناسانه به میدان بیاوریم و از همه ظرفیت ها و استعداد های شهری استفاده کنیم تا به درآمد پایدار برسیم.
مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های استان گفت :حمایت از ایده های برتر از سوی مرکز و سرمایه گذاران ، استقرار آن ها در مرکز نوآوری خدمات شهری و اهدا جوایز ارزنده از نتایج و مزایای برگزاری این گونه رویداد ها است.
سید نصیری در پایان از امیر وکیلی سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی سازمان همیاری شهرداری های استان فارس ( دبیر علمی رویداد )، حمید رضا بنان ماه مدیر عامل شرکت همیار نت ( مدیر رویداد ) و تمام افرادی که در این رویداد همکاری کردند تقدیر و تشکر کرد.

استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان برای کمک به شهرداری ها

همچنین در این مراسم سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی سازمان همیاری شهرداری های استان فارس با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت جوانان و دانشجویان حائز اهمیت است ، اضافه کرد : برگزاری چنین رویداد هایی الگویی است که می توان در سراسر استان پیاده کرد و این رویدادها به گروه‌های ایده‌پرداز و نوآور فرصت می‌دهد تا ایده‌های خود را در فضای شهری اجرا کنند.
امیر وکیلی در خصوص اینکه این رویداد به صورت استانی برپا شد ،اظهار کرد : استقبال بسیار خوبی را از طرف ایده پردازان و دانشجویان داشتیم و همین موضوع باعث می شود برگزاری این رویداد مقدمه ای برای برپایی رویداد های بزرگتر و ملی شود .
وی خاطر نشان کرد : این رویداد در 5 محور مختلف شامل ( مدیریت هزینه ها در شهرداری ها ، متنوع سازی درآمد های شهرداری ها ، مشارکت شهروندان و درآمد سازی پایدار ، مدل های ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری ها و برون سپاری و خصوصی سازی خدمات شهرداری ها) برگزار شد.
دبیر علمی رویداد استارتاپی با بیان اینکه 5 نفر از اساتید و داوران استارتاپی در این رویداد حضور داشتند ، اظهار کرد : در انتخاب ایده‌های برتر رزومه هر گروه مورد بررسی قرار گرفت و یکی از شاخصه‌های مهم داوری این بود که کسب و کار باید در گذر زمان باعث فعال سازی و کمک به کاهش هزینه ها شود.

نقش مهم شهرداری الکترونیک برای ارائه خدمت به مردم

مدیر عامل شرکت همیار نت گفت : یکی از رسالت هایی که سازمان همیاری شهرداری های فارس *در حوزه فناوری* دنبال می کند پیگیری مشکلات شهرداری ها در استان است و در این رابطه چندین زیر مجموعه سازمان را یاری می کنند.


حمید رضا بنان ماه با بیان اینکه 38 شرکت کننده و ایده پرداز درحوزه های مختلف شهری و خدمات شهری ثبت‌ نام کردند ، عنوان کرد : فرخوان رویداد از 20 اردیبهشت تا 17 خرداد به مدت یک ماه اعلام و شرایط حضور برای تمام شرکت‌کنندگان توضیح داده شد.
مدیر رویداد با اشاره به اینکه در این رویداد استانی از استان های تهران و مازندارن هم ایده پرداز داشتیم ، افزود : در صدد هستیم که بتوانیم به امید خدا رویدادها را به صورت ملی در فارس برگزار کنیم .
وی در خصوص اینکه دیدگاه شهرداری ها باید از سنتی به الکترونیکی تغییر کند ، اضافه کرد : شهرداری الکترونیک نقش بسزایی در ارائه خدمات به مردم دارد و باعث کاهش هزینه ، حفظ منابع مالی و همچنین صرفه جویی انرژی خواهد شد.

بنان ماه در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه این رویداد به مدت یک روز در تاریخ 22 خرداد برگزارشد ، مطرح کرد : هرچه ایده‌ها قابلیت اجرا و نقش موثرتری در برون رفت از چالش های اجتماعی در سطح شهر داشته باشند، امتیاز بالاتری خواهند گرفت و در پایان سه ایده به عنوان برگزیده نهایی مسابقه توسط آراء حضار و نظر داوران انتخاب و به برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا شد.
گفتنی است در این رویداد استارتاپی محمد حسین شفیعی رئیس دانشگاه جامعه علمی کاربردی استان ، سید نصیری مدیرعامل سازمان همیاری شهردار های فارس ، بنان ماه مدیرعامل شرکت همیارنت ، وکیلی سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی سازمان همیاری شهرداری های استان و مسئولین مربوطه حضور داشتند .

اخبار رویدادهای همیارنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×