جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
رویداد-ملی-گردشگری-فناوری-و-آینده

رویداد ملی گردشگری، فناوری و آینده

پیشگفتار

صنعت گردشگری از دیرباز تاکنون در حال توسعه و پیشرفت در زمینه ­های گوناگون بوده است و در پی این امر، اقتصاد جوامع، مبتنی بر پایه­ های گردشگری افزایش یافته است. این صنعت عامل ایجاد ثروت و ارتقای سطح زندگی اقتصادی – اجتماعی شهروندان جامعه محسوب می ­شود که با گردش مالی حدود 1.7 تریلیون دلار در جهان، به عنوان سومین صنعت بزرگ دنیا تأثیر بسزایی در اقتصاد جهان را دارا می­باشد، بنابراین برنامه ریزی و پرداختن به زمینه ­های مختلف گردشگری که امروزه نیاز جوامع می باشد، دارای اهمیت است. امروزه صنعت گردشگری به عنوان یکی از نیروهای محرکه در اقتصاد جهانی به شمار می رود و توسعه ی چشمگیری در جهان داشته است.

بطوریکه صاحب نظران قرن بیستم را قرن گردشگری می نامند. 

اهداف برگزاری رویداد

صنعت گردشگری امروزه یکی از صنایع درآمدزا به شمار می‌رود. برگزاری استارت آپ گردشگری فرصتی برای ایده پردازان، سازمان‌ها، شرکت‌ها، و تمامی افراد مرتبط با این صنعت است تا به معرفی توانایی‌ها و داشته‌ها و نیز همکاری با سایرین بپردازند. بعلاوه اینگونه رویداد‌ها فرصت شناسایی نقاط ضعف و مشکلات در زمینه گردشگری و ترغیب شرکت‌ها و افراد برای قدم نهادن و فعالیت در این عرصه است. بوجود آوردن زمینه‌ای مناسب در راستای ایجاد اشتغال و استفاده از ظرفیت‌های گردشگری نیز از جمله اهداف برپایی استارت آپ گردشگری شیراز است.  همچنین ارتقاء و جایگاه توریسم و گردشگری، ایجاد فرهنگ ایده پردازی در گردشگری در سطح جامعه است.

چشم انداز برگزاری رویداد

محورهای رویداد

فناوری و
گردشگری مذهبی، تاریخی – فرهنگی، تجاری، رویداد، سلامت، خوراک و اکوتوریسم شهری

فناوری و
گردشگری و اقتصاد شهری

فناوری و
گردشگری فراگیر و دسترس پذیر

فناوری و
گردشگری خلاق و تجربه محور

فناوری و
حمل و نقل گردشگری

فناوری و
بیمه، خدمات مالی و پشتیبان

فناوری و
صنایع دستی و هنرهای سنتی

فناوری و
میراث ناملموس

فناوری و
گردشگری از راه دور

شهر شیراز به عنوان پنجمین منطقه گردشگری کشور، دارای جاذبه های طبیعی، تاریخی ، فرهنگی و تعداد زیادی جاذبه های انسان ساخت با پتانسیل تفریحی، استراحتگاهی، ورزشی، علمی، درمانی و … است. شهر شیراز بزرگترین کانون خدمات استان و منطقه جنوبی کشور است که از حیث خدمات آموزشی، آموزش عالی، بیمارستانی – درمانی، فرهنگی، جشنواره ها، ورزشی، ارتباطات و اطلاع رسانی، جاذبه های ایلات و عشایر، هنرها و صنایع دستی، ویژگیهای مردم شناسی و آداب و رسوم و فرهنگ گردشگری و نیز از حیث تمرکز خدمات گردشگری نقش برجسته و بارزی دارد.

مسیر پیش رویداد

اسلاید قبلی
اسلاید بعدی

استارتاپ ویکند چیست؟

استارتاپ ویکند یک گردهمایی به صورت آموزشی و تجربی برای کارآفرینان و افراد ایده‌پرداز است تا در جریان آن بتوانند ایده‌های خود را با یکدیگر در میان گذاشته و آنها را در معرض قضاوت داوران و مربیان قرار دهند. این برنامه از این جهت اهمیت دارد که تعداد افراد شرکت کننده در آن زیاد است و در کشورهای معتبر دنیا اجرا می‌شود.

در واقع یک رویداد آموزشی- تجربی با متد بین المللی است که در 3 روز متوالی برگزار می گردد. در این برنامه شرکت کنندگان پر انگیزه ای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارت آپ، بازاریاب های حرفه ای و فعالان گردشگری گرد هم می آیند تا در طی 54 ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده ای را اجرا کند. 

هدف از برگزاری این رویداد تقویت اکوسیستم کارآفرینی از طریق آموزش علمی و عملی افراد مشتاق به راه اندازی کسب و کار شخصی و اجرایی کردن ایده های خود مطابق با اصول علمی کسب و کار می باشد. اسـتارتاپ، به شرکت های نوپایی گفته می شود که با یک ایـده سـاده و اولیه شروع می کنند و به سـرعت رشد می کنند. اسـتارتاپ ها به سـرمایـه هنـگفـتـی نیـاز نـدارنـد و با یـادگیـری سریـع و تـکنـولـوژی رشد می کنند.

اسلاید قبلی
اسلاید بعدی

جوایز و حمایت ها

+ به همراه پذیرش در مرکز نوآوری و شتابدهی گردشگری جهاد دانشگاهی ، پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاه فارس، شتابدهنده هاب شیراز و …

+ حضور سرمایه گذار در بخش خصوصی و دولتی جهت حمایت از ایده ها و کارت طلایی حامی رویداد

حامیان رویداد

×